Az erdei életegység záróprojektjeként Krúdy 4.a osztálya cipősdoboz-diorámák készítésével mutatta be megszerzett tudását. A tanulók körülbelül két hetet kaptak, hogy részletes és informatív módon ábrázolják a mérsékelt övi erdei környezetet, kiemelve a különböző szinteket, valamint azok növény- és állatvilágát. A feladat az volt, hogy a dioráma minden szintjén bemutassanak egy-egy egyedi állatot vagy növényt, azonban a diákok ezen túlhaladva, csodálatos, sokféle organizmust bemutató darabokat készítettek.
Projektjeik bemutatására és tudásuk felmérésére az osztály amerikai stílusú tudományos vásárt rendezett, ahol a diákok bemutathatták diorámájukat egymásnak és tanáraiknak, felhasználva a tárgyhoz tartozó és angol nyelvtudásukat. A vásár két körben zajlott, az osztály fele egyik megtekintette, mialatt a másik fele bemutatta munkáját.
A diákok lelkes résztvevőként élvezték a lehetőséget, hogy szavazhassanak a nekik leginkább tetsző munkákra: a legkreatívabb dioráma, az állatokat legjobban bemutató munkára és a legjobb bemutatóra. A diorámákat a tudományos pontosság, a kreativitás és prezentáció szempontjai segítségével értékelték.
Tanárukként egyértelmű volt számomra, hogy mennyire élvezték a gyerekek a projektet, és mennyire izgatottak voltak, hogy megmutassák a munkájuk eredményét másoknak. A prezentációk általában félelemmel töltik el a diákokat, de a vásári környezet lehetővé tette a diákok számára, hogy bátran élvezhessék tudásuk megosztását. Hihetetlenül büszke vagyok kemény munkájukra, elhivatottságukra és lelkesedésükre!
Carolyn Claypoole