Oktatási programunk Óvodai program

A Bilingual Óvodai Programról dióhéjban

A Bilingual Óvodai Program olyan környezet kialakítására törekszik, amelyben a gyermekek természetes és örömteli módon sajátítják el az angol nyelvet miközben partnerintézményeink biztosítják  a magas színvonalú magyar óvodapedagógia kínálta lehetőségeket is. Azzal, hogy a gyerekek a játékon, a napi rutint biztosító tevékenységeken és kulturális élményeken keresztül merülnek el az angol nyelvben, a Bilingual Program lehetővé teszi a természetes nyelvi fejlődést. Minden gyermek saját tempójában haladhat, így a folyamat egyszerre hatékony és élvezetes.

A Bilingual Óvodai Program célja, hogy a hagyományos magyar óvoda keretein belül természetes és kötetlen módon ismertesse meg a gyermekeket az angol nyelvvel. Ebben a programban a magyar óvónő mellett egész nap jelen van egy angol anyanyelvű óvodai nevelő, akinek célja, hogy a gyerekeket megismertesse az angol nyelvvel, miközben olyan környezetet teremt, melyben a nyelvtanulás nem formális oktatással, hanem játék és interakció révén, a maga természetességében történik.

A Bilingual Programban a kétnyelvű családok modelljét, azaz, az egy személy – egy nyelv modellt követve az angol anyanyelvű nevelő kizárólag angolul, míg a magyar anyanyelvű csak magyarul beszél a gyermekekkel. Nem keverik a nyelveket, és nincs fordítás sem. Az angol anyanyelvű nevelők megtartják autentikus kiejtésüket, és interakcióikba kulturális elemeket is építenek. A nevelők az egész napot a gyerekekkel töltik, így biztosítják az angol nyelv folyamatos jelenlétét. A cél az, hogy a gyerekek az anyanyelvükhöz hasonlóan „sajátítsák el” az angol nyelvet, a mimika, a gesztusok, a kézmozdulatok és az arckifejezések segítségével.

A Bilingual Program a hagyományos tanulással szemben a nyelvelsajátításra helyezi a hangsúlyt. A gyerekek gyakran „csendes időszakon” mennek keresztül, amikor először csak értik a nyelvet, azután fokozatosan elkezdik használni a szavakat és kifejezéseket, annak ellenére, hogy azok szerkezete nem teljesen helyes. Ez a módszer jól tükrözi azt, hogy a gyerekek hogyan sajátítják el az anyanyelvüket, a szövegkörnyezetre és az ismétlésre támaszkodva.

Az elmerülés elve központi szerepet játszik ebben a megközelítésben. Az angol nyelv beépül a mindennapi tevékenységekbe és játékokba, valamint az olyan rutinfeladatokba, mint az öltözködés, az étkezés és a fogmosás. Az angol anyanyelvű nevelő zökkenőmentesen integrálja a nyelvet ezekbe a tevékenységekbe, biztosítva, hogy a gyerekek egész nap hallják és használják az angol nyelvet. A különleges programok, ünnepségek, séták és kirándulások további lehetőségeket biztosítanak a nyelvi ismeretek elsajátítására. Az angol anyanyelvű nevelők minden alkalmat megragadnak arra, hogy kommunikáljanak a gyerekekkel, bármilyen helyzetben.

FONTOS: A Bilingual Programban a nyelvi fejlődés a gyermek saját tempójában történik

Nincs nyomás vagy erőltetett tanulás; a gyerekeket az motiválja, hogy játszani és kommunikálni szeretnének az angol anyanyelvű nevelőjükkel. A hangsúly azon van, hogy jól érezzék magukat a csoportszobában, az óvodapedagógusokkal és az angol nyelvvel. Egyes gyerekek aktív hallgatók lehetnek, akik hatalmas passzív szókincset halmoznak fel, míg mások hamarabb kezdenek el beszélni. Nincs helyes vagy helytelen tempó, és előfordulhat, hogy lesz, aki csak iskolás korában szólal majd meg angolul.

A Bilingual Program célja, hogy a gyerekeket olyan természetes és magával ragadó módon tanítsa, hogy észre sem veszik, hogy tanulnak. Ha megkérdezik tőlük, hogy mit tanultak, és ők azt felelik: „Semmit, egész nap csak játszottunk’”, az a program hatékonyságáról tanúskodik.

Óvodai program

A magyar pedagógusokkal történő együttműködés kulcsfontosságú a Bilingual Program sikeréhez. A magyar és angol anyanyelvű nevelők együtt készülnek fel a tevékenységekre, hogy minden alaposan megtervezett tevékenység támogassa a kétnyelvű fejlődést, miközben a fejlesztendő területekre is összpontosítanak.

Az oktatási megközelítés az óvoda pedagógiai keretrendszeréhez igazodik, ahol a tanulás folyamatos, egész nap zajló tevékenység. Az olyan szervezett tevékenységek, mint a művészet és kézművesség, zene (a Kodály-módszer alkalmazásával), külső világ tevékeny megismerése/matematika, mese/vers és testnevelés beépülnek a kétnyelvű tantervbe.

nyíl jobbra negatív

A Bilingual Óvodai Program olyan környezet kialakítására törekszik, amelyben a gyermekek természetes és örömteli módon sajátítják el az angol nyelvet miközben partnerintézményeink biztosítják a magas színvonalú magyar óvodapedagógia kínálta lehetőségeket is.