Rólunk Munkatársaink Steve Horvath

Steve Horvath

Teacher Trainer STEVE.HORVATH@BILINGUAL.HU

Steve 2013-óta tanít a Bilingual Programban, és alsó és felső tagozaton is dolgozott már.

Munkája során minden tantárgyat tanított alsó tagozaton, és történelmet is felsőben. Az elmúlt néhány évben a tanítást segítő digitális platformok kutatásával, gyakorlati használatukkal és a tanórákon történő alkalmazásukkal is mélyrehatóan foglalkozott, ezzel segítve programunk Going Digital oktatási fejlesztéseit. A programban töltött második éve után Steve Team Leader feladatkörbe lépett elő a Váradi utcai partnerintézményünkben, az Óbudai Nagy László Általános iskolában, minek eredményeként saját diákjai segítésén túl a teljes Váradi utcai Bilingual csapat munkáját is segíti. 

Steve Magyarországon született, de 20 éves korában az Egyesült Államokba költözött és ott élt 10 évig. Első diplomája megszerzésé után, melyet a Testnevelési Egyetemen szerzett, mint triatlon edző, egy ösztöndíj megnyerésével került Amerikába, Arizona államba. Ott általános matematikai, irodalmi, természettudományi, társadalomismereti és művészeti tantárgyakat tanult és zenei tanulmányokat végzett, hangszeres ismereteket is beleértve. Arizonában 1996-ban diplomázott jeles eredménnyel.

A tanulmányi sikerei mellett diák-vezetői beosztást is szerzett az egyetemen, mint kollégiumi bizalmi. Steve ekkor került a tanítás közelébe is, mivel ebben az időszakban tanársegédi feladatokat is kapott.

2003-ban, miután élete egyharmadát az USA-ban élte, visszaköltözött Magyarországra és továbbtanult. Mivel egyre inkább elkezdte érdekelni a nyelvoktatás és azon belül is a többnyelvűség kérdése, melyet a magyarországi nyelvoktatás helyzete is inspirált, mélyen beleásta magát a többnyelvűség és a korai nyelvi nevelés kérdésébe. Ekkor kezdett angolt, mint idegen és mint második nyelvet is tanítani minden korosztálynak, intézményes és magániskolai keretek között is.

Steve harmadik diplomáját Magyarországon szerezte amerikanisztikából és pedagógiából angol nyelven, a többnyelvűséget és a korai nyelvi nevelést vizsgáló diplomamunkával.

„Fontos elmondanom, hogy ugyan több mint 15 éve tanítok már, és minden korosztállyal találkoztam munkám során, de a Bilingual Programmal találtam meg azt a helyet, ahol a munkámban maximálisan ki tudok teljesedni. Az általunk használt módszertan és a tanítási filozófia teljes mértékben egybeesik az általam fontosnak vallottakkal a tanítás minden területét ide értve.

A korai nyelvi nevelés nagyon közel áll hozzám. Jómagam is szülő vagyok és kislányaim is, akik 9 és 12 évesek, kétnyelvűek a többnyelvű családi modellünknek köszönhetően.

A munkám mellett igyekszem minél több időt a családommal tölteni és aktív, egészséges életet élni.

Hiszek a pozitív hozzáállásban, az őszinteségben és a példamutatás erejében. Célom, hogy olyan iskolai környezetet teremtsek kollégáimmal együtt, amelyben a gyermekek szeretetben és biztonságban érezhetik magukat, így segítve, hogy magabiztosan éljenek és mindig bátran “nyissák ki szárnyaikat, bármi is legyen az, amit tenni szeretnének.”

  • Abigail Evert

    Abigail Evert

    Tanár

    Abigail Gauteng-ben, Dél-Afrikában nőtt fel, és a Pretoria-i Varsity College-ban szerzett alapdiplomát (BA) pszichológiából. Elvégzett egy TEFL (Angol mint idegen nyelv tanítása) tanfolyamot is.

    Megnézem: Abigail Evert
  • Adam Ritsema

    Adam Ritsema

    Tanár

    Adam a Michigan állambeli Kalamazoo-ból származik és a közelmúltban diplomázott a Michigan-i Grand Rapids-i Calvin Egyetem statisztika szakán.

    Megnézem: Adam Ritsema
  • Adam Whitcroft

    Adam Whitcroft

    Tanár

    Adam Észak-Írországból származik, és nemrég fejezte be mesterdiplomáját a Queen’s University Belfast-on kémia-francia szakon.

    Megnézem: Adam Whitcroft