A 8. osztályosok az Erasmus+ projektben fejlesztik digitális tudásukat

2021. október 4-én, hétfőn elindult az Erasmus+ Program őszi projektje, a Bilingual Program vezetésével.

 

Az algoritmikus gondolkodás és projektszervezési készségek fejlődése a projekt során a résztvevő 8. osztályos diákok mindennapi életére is hatást gyakorol. E játékos fejlesztés szórakoztató módon zajlik: a diákok a projekt hetében egy interaktív játékot terveznek és programoznak, melyet grafikával és zenével ruháznak fel, ahogy ez minden igazi videojátékra jellemző!

 

Az első napon a tanulók megismerkedtek a programozás rövid, de dinamikus múltjával, majd a 6-7 fős nemzetközi diákcsoportok egy-egy saját ötlet alapján hoztak példát az algoritmikus gondolkodásra. Az egyik csapat például az ajvárkészítés lépéseit ábrázolta folyamatábrán:

 

A teljes méretű Padlet oldal megtekintéséhez KATTINTSON IDE!

 

Ezután a Grasshopper nevű vizuális kódoló alkalmazásban végeztek el gyakorló feladatokat, ami megalapozta a csoportok tudását ahhoz, hogy a keddi napon elkezdjék megtervezni leendő videojátékukat.

 

 

A KSG Apeldoorn középiskolával és az észak-macedón Kliment Ohrid iskolával közösen elnyert pályázaton az Erasmus+ Program biztosít erőforrást a digitális tudás fejlesztésére. A nemzetközi projektben a csapatmunka is nemzetközi, így az angol, mint közös nyelv használatával a diákok angol nyelvi készségei akaratlanul is fejlődnek.